KINROCK 2018

Fullt trøkk i Storstuå med band fra Kulturskolen på Indre Nordmøre, pianoinnslag og gjesteband fra Kristiansund Kulturskole.

Ca 100 publikummere fikk oppleve godt forberedte band i energisk samspill. Alle utøverne var trygge på scenen og leverte gode prestasjoner med full pakke lyd og lys av Dreamfarm. Publikum visste å sette pris på dette og responderte bra.

Vi har klipt fra Tidens Krav og linket til Trollheimsporten.
Serverte kraftfull ung rock

IMPONERTE: Ellen Fiske imponerte både bandlærer Rune Dalager (til høyre) og publikum med sin flotte sang i bandet DeSign, der hun har med seg Ingebrigt Kvendset Bergli, Nicholas Bæverfjord og Martin Phil Strand.

Tradisjonen med KIN-rock gir unge musikere en scene å vise seg fram på.

For 14. gang inviterte Kulturskolen på Indre Nordmøre til KIN-rock torsdag kveld.

Seks band og en solist entret scenen, der publikum stort sett besto av nærmeste slekt og venner av aktørene. Konserten ble både bra og innholdsrik, sånn sett hadde aktørene fortjent enda litt flere tilhørere.

Men de som kom lot seg i alle fall både imponere og underholde. Det startet med The Other Direction der Ida Mo ledet an med god sang der hun blant annet imponerte med klar uttale selv om det gikk veldig kjapt på en av sangene. Hun hadde med seg Enya Kvande, Elida Sofie Fiske og Emma Tonning Løvtangen.

Vil vokse

Target Practise består av vokalist Karianne Holten, Mathias Sylte Løseth, Mathilde Sofie Blokhus og John Gunnar Myrbostad. De leverte til gagns, og er en gjeng vi forhåpentligvis får se vokse seg til et kvalitetsband i tiden som kommer.

Amund Phil Strand sto for kveldens eneste soloopptreden da han leverte klassisk klavermusikk på flygelet. Strand er et multitalent, og er allerede en mer enn habil pianist.

Gassgrill med John Einmo, Olav Gjerstad og Erling Waag er en trio som ser ut til å elske musikk, slik også gjengen i DeSign så absolutt så ut til å gjøre. Der imponerte 12 år gamle Ellen Svendsen Fiske som vokalist. Hun er tross sin unge alder allerede en fenomenal flink sanger som hun kombinerer med energi og utstråling som smitter over på publikum. Utvilsomt konsertens høydepunkt.

Historiske gjester

For første gang i KIN-rockens historie, var det med band fra Kristiansund under konserten torsdag. De lovende guttene i The Leftovers besto denne kvelden av Anthon Røkkum Svendsen, Joacim Lille og Jon Emil Pedersen, samt bandlærer Jan Terje Sager som steppet inn på bass. De ga publikum en låt av Madrugada og en av Sivert Høyem.

– Det sto i forhåndsomtalen at det kom storbesøk til konserten. Men vi synes det er stort å bli invitert, sier lærer Sager.

The Leftovers hadde sin første opptreden på scene, men det bør ikke bli den siste. Vokalist Svendsen avslørte en stemme med voldsomt stort spenn, der han var spesielt god i de dype toneleiene.

Konserten ble avsluttet med de etter hvert rutinerte aktørene i Saksøkt: Nils Ole Grimsmo (bass), Bror Sæther (gitar), Bjørnar Schei Hyldbakk (trommer) og Benjamin Lund Paulsen (tangenter) har Gunn Astrid Hove som vokalist. Bandet begynner å få en form og sceneopptreden som langt på vei framstår veldig proft. Hove har vi hørt før, og vi blir stadig sikrere på at hun kan komme langt som vokalist.