Mali-drøm

På veg mot drømmen!

Utdeling av Drømmestipendet 2016 til Mali Evjen

Torsdag kveld fikk en stolt og rørt Mali Evjen tildelt Drømmestipendet i Rindalshuset. Hun er den fjerde ungdommen fra Rindal som har oppnådd dette siden Drømmestipendet første gang ble utdelt i 2004.

Mali og Inga
Mali Evjen sammen med kunstlærer Inga Dalsegg
Mali-kake 1
Drømmestipendkake i anledning Drømmestipendvinneren
Torbjørn og Mali
Rektor Torbjørn Larsen overrakk blomster på vegne av Kulturskolen
varaordfører, Edvin, Mali, Torbjørn
Varaordfører Magnar Dalsegg, Edvin Eriksen, Mali Evjen og rektor Torbjørn Larsen
Drømmekake
Drømmestipendkake
kunstlærer med 2 Drømmestipendvinere
2 lokale Drømmestipendvinnere sammen med sin kunstlærer. Idun Røen, Inga Dalsegg og Mali Evjen
Lone Lorgen
Lone Lorgen vant Drømmestipendet i 2012, hun sang og spilte for oss alle
Magnar%2BDalsegg%2Bog%2BMali%2BEvjen%2BIMGP4507_690x457
varaordfører Magnar Dalsegg overrakk blomster på vegne av Rindal Kommune
Mali Evjen
En stolt Drømmestipendvinner

Følg drømmen din, og hvis foreldrene dine er skeptiske, - ikke lytt til dem! Dette sa Rindals varaordfører Magnar Dalsegg under utdelingen av Drømmestipendet til Mali Evjen i Rindalshuset torsdag 19.mai.
Han vet hva han snakker om, som far til Inga Dalsegg var han selv skeptisk da hun fortalte at hun ville bli kunstner. Men da han i Rindalshuset torsdag kveld hilste fra Rindal kommune i forbindelse med at deres egen Mali Evjen fikk Drømmestipendet, innrømte han at at det å fraråde Inga  å satse på kunsten den gangen var den største tabben han hadde gjort.
Lone Lorgen fikk selv Drømmestipendet i 2012, hun stilte opp med vakker sang og musikk i anledning den store dagen.
Edvin Eriksen overrakk sjekken på 10 000 kroner på vegne av Norsk Kulturskoleråd og Norsk Tipping.

Malis kunstutstilling i Rindalshuset henger frem til 29.mai, vi anbefaler alle å ta turen innom for å ta en titt på de flotte tegningene og maleriene hennes!